Tessaloniki

30 juli 2015 - Thessaloníki, Griekenland

Oei oei wat was het toch een belachelijk drukke dag, en een hoeveelheid aan indrukken.
Na het aankomen in ons mooie hotel met luxe kamers die een privé gang hadden, op de bonnefooi ergens gaan eten, wat supper was. Een soort van tapas maaltijden doen ze hier maar met grote porties.
Na een lawaaierige nacht, het hotel ligt aan een supper drukke weg, ontbeten en ons lijstje van de dag gemaakt, met veel bezienswaardigheden, te veel om in de 2 dagen die we hier zijn om te zien, omkleden alles mee en de drukte in....
Op weg naar de ....kerk was daar de Vodafone winkel voor de wifi die ik toch echt wel wilde, want geen wifi is geen domdom, en er was een oplossing ikke blij, maar die deed ut niet dus ff w88 maar na 45 min nog niet werkend dus maar weer Door op naar de kerk, drankje, en door naar het geboorte huis van atta turk.
Waar ik diep van onder de indruk was, iets raakte mij zo diep dat de tranen over mijn wangen rolde. Weer tijd voor drankje, want met gevoelsmatige temperatuur van 40+ is dorst iets wat er bij hoort,.
Op naar de witte toren onder weg nog wat monumenten tegen gekomen, waar christendom en islam samen in een gebouw zaten. Wat opvalt is dat ze hier veel aan het renoveren zijn.
De witte toren was een hele klim en veel te warm aan de top met 2 oververhitte kinderen dus selfie time en terug.
Bij volgens de bediening het beste giro en gehakt rollen restaurant dat maar besteld en het was perfect.
Na ut eten naar het archeologisch museum, met mooie mozaïeken en uitleg en goud wow wat maakte men toen ooit dingen met heel veel details. Op de terugweg toch weer even naar de Vodafone winkel om de expert te raad plegen 20 min zou het duren dus kopje koffie om de hoek, weer terug om een heel benout kijkende verkoper Door de ruit te zien nog niet gemaakt ohh man! En toen kwam daar toch wifi aan. Ohh wat was ik blij.
Hans wilde toch nog ff vlug de sofia kerk in, ff door stappen en in 8 min met open mond naar alle pracht en praal gekeken.
Ff rusten in het hotel, met drankje op het balkon naar de massa gekeken, weer uit eten de plek was mooi maar het eten was niet echt top.
op de terug weg nog een drankje en moe en voldaan gaan slapen