Pella- Edessa- Veria 25-07-2015

31 juli 2015 - Lárisa, Griekenland

Na de lange dag van gisten hebben wij ons verslapen. Dus snel snel in de benen ontbijt er in en even snel met Loes goede loop slippers halen. Terwijl wij afrekenen laden de mannen de auto in. Op naar Pella de geboorte streek van Alexander de grote, Huib voor in met de domdom en ik gezellig met Loes handverzoring. Om zo te verdwalen en in een soort van niemandsland terecht te komen. Met veel planten maar weinig vervallen huizen uit de oudheid, op de weg na die google map vond die wij konden nemen deze kwam echt uit de oudheid, en was dus niks meer dan een zand/keien pad. Dan maar weer de zelfde wet terug. En op naar het museum. In het pittoresk dorpje na een bocht stond daar ineens een hypper modern museum!! Weer potjes pannen en hoe men in die tijd leefde. Wat mooi was om te leren was dat men een familiesymbool in de handvatten van de kruiken plaatsen om zo te weten van wie die was. Hans helemaal blij met de leeuwen koppen, en de prachtige vloeren.
Op naar Edessa de watervallen bekijken. Maar toch nog even een kerk, die ook weer prachtig was en omdat de beveiliging daar bezig was konden wij ongestoord in het vertrek van de voorganger kijken tot de flits de man er van bewust maakte dat, dat toch echt niet de bedoeling was. Maar wij hadden al alles gezien de gewaden en de gouden ketting met kruis van toch wel zeker een pond in gewicht. En de bijbel.
Op naar de watervallen, de hitte uit intussen de bomen naar het geweld van het vallende water, inmiddelds deed mijn knie zo zeer dat ik het weer even voor gezien hield.
al vechtend met mijn telefoon die de foto's had verstopt even gerust.
Hans al mopperende over mijn contract met mijn apparatuur ipv de mooie natuur, Tja het is wat ik en foto's die je niet meer ziet. Ook dat was vrij snel verholpen. Nog even wat fruit gehaald en op naar het hotel.
Een prachtig zwembad was daar en we hadden wel zin in een duik. Koffers op de kamers rondje hotel en zwemkleding aan. Ik had al een drankje heerlijk!! Huib nam een duik en moest er van de life - guard meteen er weer uit! Daar waren wij het dus echt niet mee eens. Het bad zou om 19 uur sluiten dus we hadden nog zeker een uur.hans naar voren en uitgelegd dat wij alles verantwoordelijkheid dragen. En als het begint te donderen we dan uit het water zouden gaan, na wat telefoontjes met de manager mocht ut dan toch. En konden we als kikkervisjes in ons privé zwembad even heerlijk genieten. (Zie foto's )
na een spoedcursus handwas een lekkere douchen om vervolgens met zijn viertjes helemaal alleen te genieten van pasta en pizza met een salde.
En toen was ook deze dag voorbij